10 | Zeeland

15-02-2019

Fiona Hack, auteur van "Nadja & Najbi", "Allard en de magische zuurstok" en "Kabouter Speurneus", is de ambassadeur van Zeeland.

Als achtjarig meisje schreef ik verhaaltjes en korte gedichtjes. Ik speelde buiten, knikkerde, speelde tikkertje, elastieken en las veel. Soms drie boeken tegelijk. Behalve een kind met een rijke fantasie was ik ook een dromer. Ik zat vaak met mijn blik op oneindig in de klas. De klas was groot en de achterste rij lekker ver van het bord vandaan. Daar kon de juf me niet zien zitten, alhoewel er in mijn rapport wel eens de opmerking 'Fiona slaapt in de klas' heeft gestaan.

Waar droomde ik eigenlijk over? Dat ik een superheld was die huizen kon optillen. Dat ik mijn vriendin Suzan uit de klauwen van de vijand (een vervelend jongetje in onze klas) redde, maar vooral dat ik kon vliegen. En als dat niet kon dan droomde ik ervan om dokter te worden.

Het is een grote eer om voor Zeeland ambassadeur van het schrijvende kind te zijn. Ik weet hoe leuk het is om te lezen, maar ook om zelf iets te bedenken en op te schrijven. Zeeland is een provincie waar niet alleen natuur, maar cultuur enorm gewaardeerd wordt. Het heeft veel talent voortgebracht. Daar kunnen honderd verhalen van achtjarigen nog wel bij. Wat zal Lotus veel vrienden krijgen. Schrijf je mee? 

Wil je mij mailen dat kan, mijn mailadres is: fionahack@zeelandnet.nl

Groetjes, Fiona

Wie schrijft er mee in Zeeland?

...

Godijn Publishing | © 2019
Verlengde Lageweg 19, Hoorn
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin