Youp Spandaw | Friesland

27-06-2019


'Ik kan niet dertig jaar vooruit kijken. Ik probeer het wel.'

Met het milieu denk ik dat het slecht gaat. Er ligt meer afval buiten en die plasticsoep gaan beesten opeten. Zoals het nu is, dat is over 30 jaar niet klaar. 

We blijven op deze planeet. Ik denk dat we niet op Mars kunnen wonen.

'De vliegende motoren draaien op benzine, maar ze besparen veel.'

Mijn baan wordt om vliegende motoren te maken. Iedereen koopt ze. Je kunt er veel harder mee door de lucht dan op de weg waar van alles omheen staat, zoals huizen.

Er bestaat al een vliegende motor. Ik ga studeren of er een opleiding voor doen. En ik heb dat bedrijf dan, waar ik rondloop om te kijken of de robots werken. Zij maken de motoren. En
eigenlijk ben ik veel thuis en dan ga ik op mijn telefoon kijken of de robots het nog doen. Ik denk dat het er iets van 4000 ofzo zijn.  

De topsnelheid van de vliegende motoren is 240km per uur. Je kan er op liggen, er mee rijden en je kan er ook op vliegen. In het zadel waar je op zit, is altijd een parachute voor nood en je
kan er eten in doen. Er past een koeltas in. Het is niet in plaats van de auto. Ik heb een Bugatti. Personeel of collega's? Denk het niet. Het is over 30 jaar!

Misschien werken Lute, mijn oudere broer, en ik wel samen. Dat ik de baas ben. Dat Lute er is om berichtjes te sturen voor meer informatie op mijn telefoon. Daar zit ik dan af en toe op
te kijken.

'Met mij gaat het goed, ik ga feesten!'

Ik ben geboren als een winnaar. Ik ga de loterij winnen en word miljonair. In een villa woon ik, een luxe villa. Als het kan, naast Jelle. Hij is nu een van mijn BFF's, samen met Bart. We hebben BFF-kettinkjes. Aan die van mij hangt patat, aan die van Bart een hotdog en Jelle draagt een broodje hamburger. Bart heeft ze uitgedeeld.

Wat ik ook denk, is dat ik drie katjes heb, rode katjes die op de onze lijken die wij nu hebben.

Ik doe zeker aan sport. Ik denk dat ik voetbal.

Ik eet bubble gum.

Youp Spandaw (8 jaar)


Godijn Publishing | © 2019
Verlengde Lageweg 19, Hoorn
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin